Tendències: les Botigues Insígnia

¿S’ho perdrá?

Flagship vol dir ‘vaixell almirall’, un concepte que es fa servir en el llenguatge naval per denominar la nau principal, el cor de la flota. Aquest concepte es comença a aplicar als negocis, i les marques han estat les primeres a comprovar-ne els resultats. Normalment, fan servir edificis emblemàtics de les ciutats per establir-hi la botiga més important de l’empresa. Allà, hi imprimeixen tots els valors que té la marca tenint cura del disseny, la decoració i les olors i incloent-hi serveis extra que normalment no solen oferir, com fer degustació de xampany mentre es visita la botiga o petites exposicions de col•leccions d’art.

L’objectiu és oferir al client una experiència de compra, quelcom que sigui diferent i inoblidable. Fer als clients partícips de la marca oferint-los quelcom més que el producte. Aquest valor afegit fa reforçar la imatge i el sentiment dels clients cap a una marca.

“La Caixa”, Telefónica, Apple i National Geographic són algunes de les empreses que van d’acord amb els temps innovant amb les botigues insígnia. Les vol conèixer de prop?

Oficines A de La Caixa, un nou concepte de proximitat

Des de ”la Caixa”, hem creat un nou model d’oficina que ens aproxima al món del retail per donar resposta als nous comportaments i necessitats del client. Aquest nou concepte genera un gran impacte i millora els vincles amb el consumidor.

D’aquesta manera reforcem els valors d’obertura, transparència i proximitat potenciant la relació entre vostès i nosaltres. Amb un ambient càlid i innovador on vostè se senti el centre de la marca.

Entre els principals valors diferencials d’aquest model, els clients gaudiran d’una recepció personalitzada a l’entrada de l’oficina; gràcies a les noves tecnologies amb Tablet/PC, podran ser atesos a la zona de l’oficina que s’estimin més, i podran anar a l’oficina en qualsevol moment del seu ampli horari estès, de 8 a 20 h.

A més, l’oficina disposa d’una zona d’experimentació on el client pot, per exemple, trobar productes i serveis financers presentats en packs molt atractius, provar un innovador moble interactiu de targetes o fer un cafè en un dels còmodes sofàs d’atenció personalitzada.

L’oficina A també disposa d’un espai on informar-se sobre tots els projectes que, des de l’Obra Social, s’estan duent a terme.

Aquest projecte marca una nova etapa en la relació amb els clients i reforça el compromís amb la innovació i el lideratge.

El convidem a acostar-se a conèixer alguna de les nostres oficines A:
A Diagonal, a Barcelona. Av. la Diagonal, 530
A Sierpes, a Sevilla. C. de Sierpes, 85
A Carlos III, a Pamplona. Av. de Carlos III, 8
A Plaça Ajuntament, a València. Pl. de l’Ajuntament, 21
A Santa Cruz, a Santa Cruz de Tenerife. Pl. del Patriotisme, 1

Les botigues insígnia o flagship stores són un nou concepte d’espai concebut per al client. Les marques cada vegada aposten més per això, ja que els aporten valor referencial i, a més, fan sentir especial el client.

Apple: la poma de la “Gran Poma”

Un dels edificis que ha marcat tendència i ha estat un referent en l’arquitectura és la botiga Apple Store de Nova York. Un edifici innovador que s’ha convertit en el cinquè lloc més visitat de la ciutat. Un cub transparent amb el logotip il•luminat a l’interior l’espera entre Central Park i Tiffany & Co., a la Cinquena Avinguda.

Aquest lloc estratègic el transporta, en l’únic ascensor que hi ha per accedir a la botiga, a un espai de tecnologia i d’innovació. Així, podrà provar i viure l’experiència Apple.

A més, disposa d’un servei especialitzat i personalitzat que l’assessorarà durant les 24 h que la botiga és oberta. En qualsevol moment, gaudirà de l’experiència tecnològica que li ofereix aquest lloc exclusiu.

L’arquitecte que va fer aquesta emblemàtica botiga insígnia va ser Peter Bohlin, conegut per ser un gran arquitecte que fuig de tot allò digital. Potser per això Steve Jobs el va triar a ell, l’antítesi de la seva empresa, per crear l’espai per a tots els fans de la marca.

A Madrid han obert fa poc un nou espai que aspira a ser una botiga insígnia, tot i que el gran referent, de moment, continua sent la Nova York.

Per a més informació

A la Gran Vía de Madrid, National Geographic

Els paisatges, els animals i la naturalesa van arribar a la Gran Via de Madrid de la mà de National Geographic. L’esperit aventurer i la naturalesa salvatge es barregen amb cafès, exposicions, xerrades i una botiga plena de productes de fotografia, roba o decoració, entre d’altres.

Aquesta botiga de Madrid recull els valors que National Geographic ha estat construint durant tota la seva història. És una petita via d’escapament situada en una de les artèries més importants de Madrid. Un refugi on pots gaudir d’esmorzars i tes del món a la vegada que pots assistir a una exposició o conferència.

Com ells mateixos indiquen, aquest espai sorgeix per oferir una experiència nova educant, entretenint i inspirant tots els qui la visiten. Un ambient multisensorial que canvia contínuament i li permetrà viure una aventura sense sortir de la ciutat.

Per a més informació

Edifici Telefónica, amb molta història

Un dels edificis més emblemàtics que alberga Madrid és l’Edifici Telefónica. Neix entre 1926 i 1929 de la mà de l’arquitecte Ignacio Cárdenas Pastor per a la Companyia de Telefonia Nacional d’Espanya. Durant poc temps, va ser el gratacel més alt de Madrid i dels primers que es van construir a Europa.

Ara, s’ha transformat en un centre d’experiències on, a més de comprar productes, els pot provar. Dins del mateix espai també hi ha la Fundació Telefónica. Acull moltes exposicions, idees per a emprenedors, innovació educativa, conferències i art i cultura digital. D’aquesta manera, permet oferir als visitants una experiència completa sobre el món en què l’empresa està submergida.

Telefónica, amb aquest edifici, reuneix les característiques bàsiques d’una botiga insígnia clàssica: un lloc emblemàtic, que és referència en una ciutat com Madrid, on ofereixen als clients quelcom més que el seu producte. Oci, cultura i tecnologia per a tothom.

Per a més informació

La teva privacitat és important per a nosaltres

CaixaBank utilitza galetes pròpies i de tercers per analitzar les teves dades de navegació amb fins estratègics, de personalització (p. ex., idioma) i publicitaris i per mostrar-te publicitat personalitzada mitjançant un perfil elaborat segons les teves dades de navegació. Prem aquí per obtenir més informació o per configurar-ne o rebutjar-ne. Per acceptar totes les galetes, prem el botó “Accepta i continua navegant”.

Acceptar i continuar navegant
Avis de cookies