L’Obra Social ”la Caixa” i la FESBAL impulsen la seva campanya de recollida de llet per combatre la pobresa alimentària

Tota la xarxa de CaixaBank, amb prop de 5.000 oficines, se suma a la captació activa de donacions

  • Un de cada tres menors a Espanya es troba en risc de pobresa, segons la Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa i l’Exclusió Social (taxa AROPE). Aquesta situació provoca que més de 225.000 menors quedin a mercè dels bancs d’aliments per cobrir les seves necessitats nutricionals.
  • L’acció solidària de recollida de llet «Cap nen sense bigoti» és promoguda per l’Obra Social ”la Caixa” i CaixaBank en favor dels bancs dels aliments, que necessiten duplicar les provisions de llet per proveir totes les persones que hi van cada dia per poder alimentar-se.
  • Aquesta gran recollida de llet és una de les aportacions anuals més importants de làctics a la FESBAL: en l’edició passada es va assolir un rècord històric d’1,5 milions de litres en total, que va abastir 30.000 famílies en risc de vulnerabilitat social durant tres mesos.

La cinquena edició de la gran recollida de llet «Cap nen sense bigoti» es posa en marxa amb el repte d’abastir famílies en risc d’exclusió social. Si no fos pels bancs dels aliments, el dèficit d’aquestes famílies en un aliment tan bàsic seria encara més gran.

Un de cada tres menors (28,3 %) es troba en risc de pobresa a Espanya, segons la Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa i l’Exclusió Social, que estableix el percentatge de població en risc de pobresa o exclusió social mitjançant l’indicador AROPE (At Risk Of Poverty and/or Exclusion). En total,
parlem de 2,2 milions de nens i nenes, dels quals més de 225.000 es beneficien de la tasca dels bancs dels aliments per cobrir les seves necessitats nutricionals.

Actualment, els bancs dels aliments associats a la FESBAL atenen 1,2 milions de persones a tot Espanya —225.000 de les quals són nens i nenes d’entre 1 i 14 anys— que tenen dificultats per accedir regularment al consum d’aliments bàsics, com la llet, per a una dieta equilibrada.

Els bancs d’aliments han de duplicar les provisions de llet per abastir totes les persones que hi acudeixen cada dia. El 2018, van distribuir 32,5 milions de litres de llet, però es considera una xifra insuficient.

En la darrera campanya «Cap nen sense bigoti» es va assolir el rècord històric d’1,5 milions de litres de llet recollits, que és l’aportació anual de làctics més gran a la FESBAL. Gràcies a aquesta quantitat, 30.000 famílies, l’equivalent a 120.000 persones en risc de vulnerabilitat social, van poder accedir a aquest aliment durant tres mesos.

La llet és una font destacable de proteïnes d’alta qualitat, vitamines i minerals, que contribueix decisivament al creixement i desenvolupament dels infants. L’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO) apunta que, de mitjana, un got diari de 200 mil·lilitres de llet de vaca proporciona a un menor de 5 anys el 21% de les seves necessitats de proteïnes i el 8% de calories i nutrients.

«Una alimentació equilibrada quan els menors estan en fase de desenvolupament i creixement condiciona la seva salut futura, fins i tot ja des dels seus primers mesos de vida. Per això, iniciatives com «Cap nen sense bigoti», impulsada per l’Obra Social ”la Caixa”, són fonamentals per complementar la dieta làctia diària dels lactants i infants que necessiten ajuda alimentària al nostre país», assegura Miguel Fernández, director general de la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL).

El president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, ha assenyalat: «Assegurar una nutrició completa per a tots els nens i nenes és la base per trencar el cercle de la pobresa des de la primera infància. Només amb una dieta equilibrada, els menors podran prestar tota la seva atenció a l’escola i desenvolupar-se plenament, tant en l’àmbit físic, com en el social i l’emocional, la qual cosa és fonamental per aconseguir la igualtat d’oportunitats».

Com que la llet és un producte perible, la campanya d’aquest any se centrarà en les donacions econòmiques, que es transformaran íntegrament en la compra progressiva de productes làctics.

Les donacions es poden fer a través de les oficines de CaixaBank des del 27 de maig fins al 14 de juny. A partir d’aquesta data, es podran continuar fent donacions a través de canals electrònics com CaixaBankNow, CaixaMòbil o l’enviament de SMS amb la paraula «LLET» al 38014. També es podran fer aportacions a www.granrecollidadellet.cat.

Tota la xarxa de prop de 5.000 oficines de CaixaBank se suma de manera activa a la captació de fons per a l’acció solidària. A més, es portarà a terme una recollida activa de llet a gairebé 300 oficines de CaixaBank i a 61 centres de persones grans de l’Obra Social ”la Caixa”, cadascun «aparellat» amb una entitat social molt propera geogràficament, de manera que la llet es podrà donar immediatament per assegurar que es manté en bon estat.

Els voluntaris de ”la Caixa” també oferiran la seva ajuda per aconseguir que més persones se sumin a la causa solidària de «Cap nen sense bigoti». A través de punts de recollida en supermercats i durant activitats esportives i a l’aire lliure, els voluntaris contribueixen a la recollida física de llet en coordinació amb els bancs d’aliments provincials corresponents.

Contes infantils per conscienciar

Totes les persones que facin donacions a la campanya en línia es podran descarregar el conte que l’escriptora Elvira Sastre i l’il·lustrador Óscar Llorens han creat per explicar com afecta la manca de llet els nens i nenes, i com, amb la solidaritat de tots, podem superar aquesta carència.

Milki i Berta i el Núvol Blanc relata la història d’una nena la família de la qual passa per dificultats econòmiques. Això fa que no pugui prendre llet a casa, i un núvol negre la sobrevola. Malgrat això, amb l’ajuda dels seus amics i del seu gos Milki, la Berta podrà prendre llet novament i el núvol es tornarà blanc.

Així mateix, a les persones que facin donacions a les oficines de CaixaBank se’ls donarà en mà el conte Tots contra el buit, amb el qual la il·lustradora Lyona va ser pionera l’any passat a l’hora de tractar el tema de la deficiència de
llet per conscienciar un públic infantil.

La teva privacitat és important per a nosaltres

CaixaBank utilitza galetes pròpies i de tercers per analitzar les teves dades de navegació amb fins estratègics, de personalització (p. ex., idioma) i publicitaris i per mostrar-te publicitat personalitzada mitjançant un perfil elaborat segons les teves dades de navegació. Prem aquí per obtenir més informació o per configurar-ne o rebutjar-ne. Per acceptar totes les galetes, prem el botó “Accepta i continua navegant”.

Acceptar i continuar navegant
Avis de cookies