CaixaBank i KPMG posen en valor l’Assessorament en matèria d’Inversió
Des de CaixaBank hem encarregat un estudi, amb focus en la prestació del servei d’assessorament, en el qual es dóna resposta a qüestions tan importants com:
- ¿Què és l’assessorament financer i com es diferencia de la resta de serveis?
- Quina informació ha de facilitar a la seva entitat perquè les recomanacions dins de l’àmbit de l’assessorament corresponguin a les seves necessitats?
- Quin valor aporten les noves tecnologies al servei d’assessorament?
- Què ha de demanar a la seva entitat en una relació d’assessorament?
Aquest treball ha estat desenvolupat amb la vocació de servir de material divulgatiu i de suport per a qualsevol persona que vulgui rebre un servei d’assessorament i demostra el compromís de CaixaBank en matèria d’educació financera.
Un dels objectius principals de CaixaBank amb aquest estudi és el de fomentar la cultura financera i posar a l’abast dels seus clients una eina de fàcil comprensió i lectura, que els permeti conèixer amb més detall en què consisteix el servei d’assessorament i quin és el paper que juga l’entitat en la prestació d’aquest servei.
Víctor Allende, director executiu de CaixaBank Banca Privada i Banca Premier
Què ha d’esperar d’un servei d’assessorament diferencial?
Rebrà un assessorament global orientat a una correcta planificació de l’estalvi/inversió segons les seves necessitats.
La nova regulació serà una palanca perquè la seva entitat li presti un servei amb un valor afegit.
La seva entitat li situarà al centre del servei i la seva experiència serà fonamental.
Tindrà accés a noves eines tecnològiques que complementaran el servei tradicional.
Li facilitaran informació detallada i completa sobre el servei i els instruments recomanats.
La gestió dels riscos i el control de les seves inversions serà una prioritat per a la seva entitat.
Tindrà accés a una àmplia gamma de productes, també productes de terceres entitats.
Tindrà al seu abast un equip d’assessors qualificats.
La seva entitat estarà compromesa amb l’educació financera dels seus clients.
La comunicació amb la seva entitat serà àgil i senzilla a través de les noves eines i funcionalitats.
El client, al centre
En primer lloc, l’informe, encarregat a la societat KPMG, analitza els principals factors que defineixen l’actual context socioeconòmic i que posen de manifest la rellevància de comptar amb els serveis d’una entitat financera com a eina bàsica per entendre el que passa al nostre voltant: el canvi demogràfic, els tipus d’interès baixos i una rendibilitat limitada de les inversions, l’alta incertesa dels mercats financers, els riscos geopolítics i el desenvolupament tecnològic.
En segon lloc, detalla en què consisteix el servei d’assessorament com a eina de planificació financera, analitzant les principals etapes del cicle de vida dels inversors i veient quines són les necessitats financeres que aquests últims presenten en cadascuna d’elles.
En tercer lloc, analitza quin és el paper de l’entitat de cara a la prestació del servei d’assessorament. Tenir un equip d’assessors qualificat que respecti els nous requisits exigits per la CNMV en termes de coneixements tècnics i experiència professional i la interactuació amb els clients destaquen com els elements principals que permetran oferir un servei diferencial.
En quart lloc, analitza i explica la informació que els clients han de transmetre a les entitats sobre els seus coneixements i experiència en relació amb els mercats i instruments financers, sobre els seus objectius d’inversió i tolerància al risc (és a dir, sobre les seves necessitats), i sobre la seva situació financera. L’eina per obtenir aquesta informació del client és el qüestionari o el test d’idoneïtat.
En cinquè lloc, demostra com la indústria tracta amb estratègies diverses la captació de nous clients, des de l’enfocament general de la banca minorista fins a la selecció de la banca privada. Grans i petits coincideixen en la necessitat d’escoltar les demandes dels clients i oferir serveis a través de tots els canals possibles.
Quins passos existeixen en el servei d’assessorament recurrent?
Un dels principals objectius de les entitats és millorar l’experiència del client facilitant la transparència en la informació (per exemple, a través de l’avaluació del client, la consideració dels riscos potencials, el seguiment de les inversions o la informació transmesa sobre costos i despeses de les seves operacions).