Els joves i el mercat de valors

La iniciativa del Programa Aula explica en un còmic educatiu conceptes com acció, capital, risc o benefici

Accions, guanys, finances, capital, inversió, són conceptes complexos, moltes vegades, fins i tot per a qui està familiaritzat amb el sector financer. Però ara el funcionament del mercat de valors es pot aprendre d’una forma més dolça gràcies a CaixaBank i el poder educatiu dels còmics.

Ara el programa de formació financera per a accionistes Aula va un pas més enllà i se centra en l’educació dels inversors més joves amb la presentació del còmic Operació Cupcake: Les finances de la Carlota. L’objectiu d’aquesta iniciativa és explicar de forma divertida i amena conceptes cada vegada més presents i imprescindibles en les finances personals com són la borsa, les inversions o el mercat de valors.

Els lectors descobriran els fonaments en què es basa el funcionament del mercat de valors de la mà de la Carlota i el Tomàs. Tots dos s’enfronten al seu primer problema econòmic i es proposen crear una societat d’accionistes per fabricar i vendre cupcakes i, així, poder finançar-se el viatge de fi de curs.

cup-cat-ok

Lúdic i didàctic

L’argument del còmic destaca, d’una banda, la importància del funcionament de les principals eines que una societat cotitzada utilitza en el seu periple pel mercat de valors a la recerca de finançament per als seus projectes. I, d’altra banda, posa en relleu la importància de gestionar de forma responsable la inversió dels accionistes.

A més, s’explica què és el mercat primari i el secundari, incideix sobre el risc implícit en les inversions al mercat de valors i repassen els drets que els accionistes tenen quan es converteixen en propietaris d’una societat cotitzada. Els joves accionistes també descobriran què és la Junta General d’Accionistes o quin objectiu té el Consell d’Administració d’una societat cotitzada, entre altres conceptes relacionats amb el món de la borsa i les finances.

El còmic té dos nivells de lectura: lúdic i didàctic. El primer relata les aventures de la Carlota i el Tomàs i comença amb la necessitat de reunir tots els diners que els calen per al seu viatge. El segon nivell posa l’atenció sobre els conceptes a què fa referència la història mitjançant pictogrames en forma de bombeta.

Pots llegir el còmic en línia en aquest enllaç.

CaixaBank es va convertir en l’any 2011 a la primera societat de l’IBEX-35 a oferir formació financera als seus accionistes. L’entitat va decidir apostar per aquest tipus d’educació i va crear el Programa Aula.

Programa Aula: l’aposta per la formació d’accionistes

CaixaBank es va convertir en l’any 2011 a la primera societat de l’IBEX-35 a oferir formació financera als seus accionistes. L’entitat va decidir apostar per aquest tipus d’educació i va crear el programa Aula, l’objectiu segueix sent avui dia oferir als seus accionistes formació sobre qüestions relacionades amb l’economia i les finances.

El programa Aula combina la utilització de diversos canals com són: els cursos presencials, el web i la app mòbil. Aquesta última iniciativa, que va començar el juny de l’any 2017, és una mostra més de l’aposta de CaixaBank per la digitalització, les noves tecnologies i la inclusió financera. Fins avui, més de 8.000 accionistes de tot Espanya han assistit a les sessions presencials del programa.

La teva privacitat és important per a nosaltres

CaixaBank utilitza galetes pròpies i de tercers per analitzar les teves dades de navegació amb fins estratègics, de personalització (p. ex., idioma) i publicitaris i per mostrar-te publicitat personalitzada mitjançant un perfil elaborat segons les teves dades de navegació. Prem aquí per obtenir més informació o per configurar-ne o rebutjar-ne. Per acceptar totes les galetes, prem el botó “Accepta i continua navegant”.

Acceptar i continuar navegant
Avis de cookies