El nou oracle
La nostra condició humana ens planteja molts interrogants, preguntes filosòfiques, grans qüestions que ens fem des de sempre i per a les quals poc a poc anem trobant respostes, encara que siguin parcials. En aquesta era tecnològica, Google s’ha convertit en el nou oracle, i encara que les preguntes que li fem no acostumen a ser tan transcendents, dibuixen un retrat clar de les nostres preocupacions més immediates.
El cercador de cercadors té diferents eines que ens permeten consultar els nostres hàbits de consulta, i en el compendi total de l’any passat alguns dels resultats són molt sorprenents. Per exemple, trobem que una enorme quantitat de persones (uns 25 milions l’any passat) van teclejar “google” al cercador, el que és de per si desconcertant. Però en general, les recerques realitzades ens poden servir per fer un compendi del que ha estat notícia, perquè hi ha un reflex clar entre l’actualitat social i política i les consultes que es fan.
Així doncs, quines són les nostres preguntes més freqüents?
Hem consultat cinc dels apartats en què es divideixen les recerques, concretament: “Esports”, “Cinema i TV”, “Personalitats” i les genèriques “Com?” I “Què?”. I trobem que, efectivament, els espanyols ens preguntem moltes coses, algunes estranyes i altres recurrents, però atenent al nombre de vegades que han estat consultats, el resultat és que dintre de “Esports” la Lliga de Futbol Professional és la que ocupa el nombre un, per davant d’altres consultes com l’Eurobasket i el jugador de futbol Neymar. Pel que fa a “Cinema i TV”, sorpresa, perquè en aquesta era de sèries d’èxit immediat, pel que més ens hem preguntat el 2017 ha estat un clàssic: Eurovisió. L’efecte de curiositat que causa la mort d’un personatge famós queda clar quan es verifica que la llista de noms més consultats l’encapçala Bimba Bosé, en el mateix segment apareix també Ángel Nieto. En la categoria genèrica “Com” hi ha un altre clàssic: com ets segons el teu nom, que és el que ens preguntem des de moltíssims anys, perquè ja és habitual que aquesta pregunta encapçali el seu rànquing. Finalment, en l’altra categoria genèrica, “Què”, a més de les consultes sobre política, destaca el fet que els espanyols volem saber què és el lupus, una malaltia autoimmune que fa uns anys es va popularitzar gràcies a una coneguda sèrie de televisió i que té el 10 de maig com a Dia Mundial Contra el Lupus.
Més curiositat?
En termes internacionals, evidentment, desapareixen les tendències locals i els números un en els segments de recerca són uns altres. Per exemple, el terrible Huracà Irma encapçala diversos dels segments de recerques, el polèmic periodista i presentador de televisió Matt Lauer va ser el personatge pel que més es va preguntar el planeta i Ariana Grande, l’estrella de la cançó va ser la més cercada. Pel que fa a tecnologia, els models iPhone 8 i iPhone X van ser les novetats per les quals bondats més ens vam qüestionar, i pel que fa als esdeveniments en general, les més cercades van ser les eleccions franceses.
I pel que fa a aquest any 2018, ja es comença a veure un nombre molt important de consultes referides al pròxim Mundial de Futbol que tindrà lloc a Rússia entre el 14 de juny i el 15 de juliol. I posats a endevinar tendències, 2018 és l’any de la Lluna, ja que diverses companyies privades han anunciat que estan disposades a enviar missions, fins i tot turístiques, al nostre satèl·lit, esperonades a més pel premi Google Lunar X Prize, organitzat per XPRIZE i finançat per Google, que lliurarà 20 milions de dòlars al guanyador i altres cinc milions al segon classificat. Així doncs, companyies com iSpace, Moon Express, Team Space IL, Synergy Moon i IndoTeam, entre d’altres, són noms que acabaran sent dels més cercats a Google durant aquest any.
PREGUNTES NECESSÀRIES, RESPOSTES A MIDA
Encara que siguem diferents, tots coincidim en una cosa: tots ens fem preguntes. Per moltes d’elles segurament des de CaixaBank Banca Premier no puguem ajudar a trobar la resposta, però per moltes altres preguntes, les que estan relacionades amb els seus objectius de futur o del dia a dia financer, sí podem.
Nosaltres anomenem aquestes preguntes, les preguntes Necessàries. Podem tenir objectius, però si no ens preguntem com podem aconseguir-los, potser no els aconseguirem. Per això és necessari no només que ens fem les preguntes adequades.
Com aconseguiré el meu objectiu? Com mantindré la meva qualitat de vida quan em jubili? Com puc aconseguir que la meva filla pugui estudiar en aquesta universitat americana?
I així, centenars de preguntes per a les quals cal donar resposta i planificar en el temps. I sí podem ajudar als nostres clients i animar-los per que es facin aquestes preguntes necessàries per trobar les respostes adequades a cadascuna d’elles. Les necessitats de cada client són diferents. Les preguntes també. I a CaixaBank Banca Premier podem ajudar amb el PlanA. Un procés senzill que proporciona una foto clara del camí que ha de seguir cada client per assolir els seus objectius. El seu gestor estarà al seu costat durant tot el procés per ajudar a trobar una resposta adequada i personalitzada a les seves preguntes.
PlanA CaixaBank Banca Premier. Preguntes necessàries, respostes a mida.