Pel plaer de conduir

Europa al volant

Li agrada conduir? A Europa tenim la sort que és fàcil fer recorreguts molt diversos i molt assequibles, sobretot si ens posem al volant, fet que ens permetrà accedir a alguns indrets senzillament espectaculars que altrament ens passarien desapercebuts. I és que a l’Antic Continent hi ha carreteres que val la pena recórrer, més enllà de les localitats que enllacen.

Tot seguit suggerim alguns viatges per carretera. Per descomptat, hi ha moltes possibilitats més, alternatives que creixen a mesura que augmenta el nostre coneixement local d’algunes zones, però totes aquestes ressenyes són altament recomanables i d’alguna manera li portaran de tornada a casa, perquè recorrerem Romania, Hongria, Àustria, Itàlia i França.

Romania

Romania és un país que sembla dissenyat per ser recorregut amb cotxe. És assequible, segur i té zones que encara són força desconegudes i que romanen amb una naturalesa envejable. Evidentment, hi ha alguns punts inevitables, com ara la capital. Bucarest es coneixia com La París de l’Est, però després de la Segona Guerra Mundial l’arquitectura barroca va donar pas a l’abús del ciment. Tot i això, avui la ciutat ofereix grans contrastos i una vida cultural que sorprèn el visitant. El Parlament de Romania, el Palau Cantacuzè, l’Església de Sant Nicolau, el Parc Herǎstrǎu o el Museu Nacional d’Art, a més de la seva pròspera oferta gastronòmica, ja fan que valgui la pena

Parlamento-de-Rumania-ok

Parlament de Romania.

iglesia-rusa-bucarest-ok

Església de Sant Nicolau a Bucarest.

castillo-de-bran-ok

Castell de Bran, inspiració de Bram Stoker.

Però parlàvem del plaer de conduir, així que des de la capital romanesa podem prendre rumb cap al Castell de Bran, que encara avui conserva reminiscències del Dràcula de Bram Stoker, qui el va utilitzar per descriure la mansió del seu vampir universal. La veritat és que aquest castell gòtic fou llar de la reialesa romanesa i conserva una gran bellesa. Està situat a prop de Braşov, i des d’aquí podem continuar cap al sud, travessant el parc natural Bucegi, per arribar a Bascov i recórrer cap al nord una de les carreteres més inoblidables per les quals es pot circular: una carretera que travessa les muntanyes Făgăraş i connecta les regions de Muntènia i Transsilvània. En el trajecte, a més de llacs naturals i vida salvatge, hi ha moltes coses per veure, com el Monestir del Sant Profeta Elies, el Monument dels Alpinistes, l’Estàtua de Prometeu o el llogaret Poienari, però el veritable plaer és simplement negociar les corbes i gaudir de les rectes.

L’espectacular carretera Transfăgărășan, que va des de Bascov fins a Cârțișoara travessant les muntanyes Făgăraş.

Hongria

Creuant en el nostre cotxe des de Romania, podem recórrer part del sud hongarès fins a arribar a un dels millors indrets del país, la ciutat de Pécs, que atresora una gran història i una infinitat de racons dignes d’una visita. Serà el primer cop que creuem el Danubi, que ens acompanyarà durant bona part del nostre viatge. A Pécs podrem visitar l’antiga mesquita de Ghazi Kasim Pasha (avui és una església catòlica, però ens servirà per recordar els nombrosos anys d’ocupació otomana a la zona), l’edifici d’estil neorococó del Teatre Nacional i un gran nombre d’edificis històrics, incloent la font Zsolnay, feta de porcellana.

mezquita-Gazi-Kasim-ok

Plaça Széchenyi Tér, amb la mesquita de Ghazi Kasim al fons.

teatro-nacional-de-pecs-ok

Teatre Nacional de Pécs.

fuente-Zsolnay-ok

Font Zsolnay.

Les autopistes hongareses són de peatge, i prendrem l’M6, seguint el serpentejant curs del Danubi per arribar a una de les capitals europees més boniques, Budapest. El Parlament, el Bastió dels Pescadors, la Plaça dels Herois, les vistes des del Castell de Buda, l’Església de Maties, el Mercat Central, l’Òpera, els balnearis… Budapest té tantes coses per veure que és millor no tenir pressa, però nosaltres ja estem pensant en la següent etapa.

En el nostre periple creuarem el Danubi diverses vegades; aquesta vegada, de Budapest cap a Àustria.

Àustria

Anem de capital històrica a capital històrica i arribem a Viena, tot i que en realitat el nostre destí a Àustria n’és un altre. No obstant això, no desaprofitarem l’ocasió de visitar alguns dels imprescindibles que ens esperen: el bloc residencial Hundertwasserhaus, el Prater, l’Òpera, el Ringstrasse, el Parlament o alguns dels seus inevitables palaus, com el de Schönbrunn, el de Belvedere o el d’Hofburg. Entre visita i visita, podem recuperar forces amb algun dels plats més típics de la zona, com les carns fumades, el gulash, el powidl (un deliciós guisat de prunes) o el wiener schnitzel (una escalopa de vedella arrebossada, normalment acompanyada d’una amanida tèbia de patates, que és el plat més clàssic de Viena).

noria-del-prater-de-viena-ok

La famosa roda de fira del Prater de Viena.

interior-del-palacio-belvedere-ok

Interior del Palau Belvedere.

Hundertwasserhaus-ok

Projecte residencial Hundertwasserhaus.

Un cop hem menjat i descansat, ens disposem a conèixer el veritable objectiu del nostre pas per Àustria, un tram de carretera adorat pels aficionats al motor, la Hochalpenstrasse de Grossglockner, una carretera alpina que travessa el Parc Nacional Hohe Tauern i que ens brindarà unes vistes impressionants a mesura que anem dibuixant les 36 corbes: penya-segats, boscos, turons, prats, llacs i glaceres. Un ecosistema únic. El moment de circular per aquesta carretera és ara, perquè a l’hivern pot ser traïdora i roman tancada des de principis de novembre fins a maig.

Hom no pot dir que li agrada conduir de veritat si no ha circulat per la Hochalpenstrasse

Itàlia

No deixem l’aire alpí, perquè ens acostem a les Dolomites per passejar-nos per Itàlia, i un altre cop amb la intenció de conquistar amb el nostre cotxe un dels ports de muntanya més famosos del país. Però primer farem una mica de turisme per una ciutat que encara avui mostra un caràcter medieval destacat, Trento. La primera visita obligada és la catedral de Santa Maria Maggiore, on va tenir lloc la tercera sessió del famós concili que porta el nom de la ciutat. L’immens castell Beseno està reconstruït i ens regala unes vistes meravelloses de la vall; més aviat una fortificació de defensa que no pas estatge real, el podrem recórrer completament. Malgrat la seva herència, avui Trento és una ciutat important amb totes les comoditats necessàries per al turista i un alt nivell de vida, però l’entorn és tan espectacular que no podem partir sense delectar-nos al llac de Garda, un mirall d’aigua a les Dolomites.

Castel-beseno-ok

L’immens castell Beseno.

Basilica-y-Plaza-de-Santa-Maria-Maggiore-ok

Basílica i plaça de Santa Maria Maggiore.

El-lago-de-Garda-ok

Llac de Garda.

I per fi arribem a un altre de les fites de què podrem presumir en tornar a casa, el pas de Stelvio, que els aficionats al ciclisme reconeixeran perquè ha esdevingut una de les etapes estrella del Giro. Situat a 2.757 metres d’altitud, és el pas pavimentat més elevat dels Alps orientals. Com a Romania i a Àustria, en circular-hi hom té la sensació de ser a un altre planeta.

El pas de Stelvio té un desnivell mitjà del 7,6 %.

França

Ja gairebé tornem a casa, però ens resta una de les etapes més boniques d’aquest viatge d’est a oest d’Europa, la Provença francesa… o allò que podem entendre per aquesta antiga província, avui pertanyent a altres departaments com els Alps de l’Alta Provença, les Boques del Roine, Var, etcètera. De tornada a casa, passarem per algunes de les ciutats mediterrànies més mítiques com Marsella, Montpeller o Perpinyà, on apreciarem totes les coses bones que regió aquesta al visitant, des de la relaxació fins a la seva gastronomia; sol, platja i centres urbans ben conservats. Fins i tot encara que l’aclamat festival de cinema ja hagi acabat, Cannes també pot ser un punt d’interès d’aquesta última etapa, així com les anomenades illes provençals.

marsella-ok

Marsella.

Palavas-les-Flots-Montpellier-vista-aerea

Vista aèria de Palavàs, Montpeller.

perpinan-ok

Perpinyà.

Però seguim fidels al nostre pla mestre: esgotar el plaer de conduir per indrets únics, d’aquells que fan que anar al volant esdevingui una experiència inoblidable. I abans d’arribar a les tres ciutats esmentades, haurem passat per les gorges del Verdon, un dels canyons més espectaculars d’Europa que a més ens permet accedir per carretera fins al seu cor, en què el blau turquesa del riu ens deixarà sense respiració.

Aigües turqueses al riu de les gorges del Verdon.

Condueixi el nou SEAT Ibiza Style per només 8,50 € al dia

Ara pot disposar del nou SEAT Ibiza Style 1.0 EcoTSI Start & Stop 95 CV (70 kW) per 8,50 € al dia* o 258,54 € al mes*, durant 48 mesos i per 10.000 km a l’any.

  • Sense entrades ni pagaments inicials.
  • Manteniment, revisions, reparacions** i assegurança sense franquícia inclosos en la quota mensual.
  • Possibilitat d’estrenar nou model de cotxe cada quatre anys sense necessitat de comprar-lo.

Característiques

  • Motor gasolina ECO
  • Pintura de color blanc
  • Ràdio Media System Color 5(12,7 cm) amb USB + AUX-in + targeta SD amb 6 altaveus i Bluetooth amb audiostreaming
  • Volant multifunció i ordinador de bord
  • Control de velocitat de creuer
  • Detector de cansament
  • Llantes d’aliatge de 16(41 cm) Design
  • Climatitzador automàtic bizona
  • Fars davanters amb llum LED diürna i llums posteriors LED
  • Fars antiboira amb funció cornering
  • Sensor posterior de pàrquing
  • Assistent de frenada a ciutat
  • Assistent d’arrencada en pendent – Sistema ISOFIX + Top Tether
  • Consum mixt de 4,7 l/100 km i emissions de CO2 de 106 g/km

Serveis inclosos

Lloguer durant 48 mesos i 10.000 km a l’any.

Assegurança de responsabilitat civil i danys propis amb sistema bonus-malus (revisable anualment per sinistralitat i IPC).

Canvi de pneumàtics per desgast i rebentades.

Asisstència en carretera 24 hores.

Impost de circulació.

Manteniment i reparacions.

Gestió de multes.

Atenció permanent al 902 193 180.

Termini de lliurament estimat de 15 díes.

Consulti les cuotes per a altres terminisi quilometratges.

* IVA/IGIC inclòs. Lloguer del vehicle durant 48 mesos i 10.000 km/any Oferta de rènting vàlida fins al 31-7-2017 a la península, Balears i Canàries. Nou SEAT Ibiza Style 1.0 EcoTSI Start & Stop 95 CV (70 kW): consum mixt de 4,7 l/100 km i emissions de CO2 de 106 g/km. Disponible per a altres terminis i quilometratges. 2.000 unitats disponibles. Termini de lliurament estimat de quinze dies naturals després de la signatura del contracte. Les primeres 750 unitats es podran lliurar la segona quinzena de juny, i la resta, el mes de juliol. A les Canàries, els lliuraments es fan segons la disponibilitat del fabricant. Les fotografies poden no coincidir amb la versió o l’equipament de l’oferta. La concessió de l’operació és subjecta a l’anàlisi de la solvència i de la capacitat de devolució del sol·licitant, en funció de les polítiques de risc de l’entitat. Comercialitzat per CaixaBank, S.A., agent d’Arval Service Lease, S.A., amb domicili a l’av. del Juncal, 22-24, 28703 San Sebastián de los Reyes (Madrid), i NIF A-81573479.
** No s’inclouen les reparacions per mal ús.
Informació vàlida fins al 31-7-2017. NRI: 1968-2017/05541.

La teva privacitat és important per a nosaltres

CaixaBank utilitza galetes pròpies i de tercers per analitzar les teves dades de navegació amb fins estratègics, de personalització (p. ex., idioma) i publicitaris i per mostrar-te publicitat personalitzada mitjançant un perfil elaborat segons les teves dades de navegació. Prem aquí per obtenir més informació o per configurar-ne o rebutjar-ne. Per acceptar totes les galetes, prem el botó “Accepta i continua navegant”.

Acceptar i continuar navegant
Avis de cookies