Cultura financera
Fidel a la seva aposta per la formació financera per als seus clients, accionistes i societat en general, CaixaBank amplia la seva oferta d’aplicacions per a dispositius mòbils amb el llançament de l’aplicació Aula, la primera aplicació de formació financera entre les empreses de l’IBEX 35. Amb aquesta aplicació, disponible per a terminals de qualsevol operador mòbil amb els sistemes operatius iOS o Android, l’usuari pot consultar, de manera àgil i gratuïta, els principals continguts del programa Aula, el programa de formació sobre economia i finances per als accionistes de CaixaBank.
CaixaBank té un extens programa que, de manera activa, reforça el coneixement de la població sobre conceptes bàsics d’economia i finances per afavorir la inclusió i la cultura financera com a palanca per potenciar la igualtat d’oportunitats en la societat. L’aplicació Aula neix amb vocació d’esdevenir un recurs d’autoformació perquè els usuaris amb inquietuds financeres puguin accedir-hi en tot moment i des de qualsevol lloc.
Amb aquesta aplicació, l’usuari pot consultar, de manera àgil i gratuïta, els principals continguts del programa Aula, el programa de formació sobre economia i finances per als accionistes de CaixaBank
Continguts multimèdia
Amb aquesta aplicació, el banc ofereix un extens catàleg de formació amb vídeos, píndoles i materials de consulta sobre economia i renda variable, macroeconomia, anàlisi fonamental i tècnic o fiscalitat, entre d’altres. A més, l’usuari també pot trobar un glossari de termes financers per complementar els seus coneixements, i diversos continguts formatius multimèdia.
Coincidint amb el llançament de l’aplicació en el Dia Internacional de l’Educació Financera, CaixaBank inicia un cicle de vídeos formatius d’àmbit financer que, de manera didàctica i senzilla, faciliti els recursos necessaris perquè l’usuari pugui interpretar, per exemple, la presentació de resultats de qualsevol entitat financera. La sèrie de píndoles audiovisuals s’inicia amb un vídeo il·lustratiu per entendre què és el dividend.
Un recurs digital fàcil d’usar
CaixaBank, que assumeix la innovació com a repte estratègic, compta amb una àmplia oferta d’aplicacions disponibles i més de 3 milions de descàrregues anuals
Entitat pionera a oferir formació financera a accionistes
CaixaBank va llançar el 2010 el programa Aula; fou la primera entitat de l’IBEX 35 en oferir formació financera bàsica i borsària als seus accionistes. El programa Aula de CaixaBank, que actualment forma part del conjunt d’iniciatives que l’entitat posa a disposició dels seus accionistes, té com a objectiu proveir formació sobre qüestions relacionades amb la condició d’accionista a través de cursos presencials i de materials per a la formació a distància. Entre aquests continguts, l’usuari pot trobar els temaris dels cursos presencials que s’han desenvolupat per tot el territori i les dates i localitats de celebració de les properes sessions.
Aquests cursos presencials els imparteixen escoles de prestigi reconegut com ara l’Instituto de Bolsas y Mercados Españoles (BME), el Barcelona School of Management (BSM) o l’Instituto de Estudios Bursátiles (IEB) i se celebren a les principals ciutats espanyoles. Fins ara, CaixaBank ha realitzat ja un total de 17 cursos de formació en diferents ciutats espanyoles —dels 19 previstos—, als quals han assistit més de 1.000 accionistes i, des del seu llançament el 2010, hi han participat més de 7.000 alumnes.
A través d’Aula, al qual es pot accedir sense restriccions a través de la web corporativa www.CaixaBank.com/aula, CaixaBank també posa a l’abast dels seus accionistes formació interactiva amb vídeos i proves d’autoavaluació perquè els usuaris pugui avaluar els seus coneixements.
CaixaBank, líder en innovació i banca digital
El Pla Estratègic 2015-2018 de CaixaBank estableix com a línia prioritària d’activitat la consolidació del lideratge en la banca digital. Paral·lelament a la digitalització total dels seus processos interns, l’entitat financera compta amb un dels majors percentatges del sector de clients usuaris de les noves tecnologies: el 43 % dels seus clients són digitals. Segons dades de maig de 2017, 5,4 milions de clients de CaixaBank utilitzen regularment la banca en línia, mentre que 3,8 milions operen a través del mòbil de manera habitual. CaixaBank compta amb una àmplia oferta d’aplicacions disponibles i més de 3 milions de descàrregues anuals. L’entitat és també líder en banca electrònica amb més de 9.400 caixers, més de 340.000 terminals punts de venda en comerços i 15 milions de targetes en circulació, la qual cosa li permet disposar d’una quota de mercat per facturació del 23,3 %. Ha estat una de les primeres entitats del món a apostar per la implantació comercial dels sistemes de pagament contactless i de la tecnologia de pagament a través del mòbil; tot plegat li ha permès rebre diversos premis internacionals.
El 2017, l’entitat ha rebut el premi Celent Model Bank of the Year, atorgat anualment per distingir al banc més innovador del món. Així mateix, entre els reconeixements internacionals més recents a la seva estratègia de banca digital, destaquen els premis d’Efma i Accenture i el premi The Banker com a “Millor projecte tecnològic del món” pel llançament d’imaginBank, el primer banc mobile only en el qual la operativa es fa exclusivament a través d’aplicacions per a mòbils i per a xarxes socials.