La Fundació Bancària ”la Caixa” posa en valor el seu compromís amb més de 11 milions de beneficiaris

El 2018, la Fundació Bancària “la Caixa” augmenta el seu pressupost fins a 520 milions d’euros

El 60% d’aquesta dotació pressupostària es destinarà a programes socials amb vocació transformadora dirigits a lluitar contra la pobresa infantil, fomentar l’ocupació entre col·lectius en risc d’exclusió o atendre persones al final de la seva vida, entre altres línies d’actuació.

La proximitat és un concepte clau per a la Fundació Bancària ”la Caixa” dintre del seu compromís amb les necessitats de les persones. Per això, dins del pressupost de l’Obra Social, la xarxa financera de CaixaBank impulsa el desenvolupament de projectes i activitats en els àmbits social, mediambiental, cultural i educatiu amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats del seu entorn més immediat. Al llarg del 2017, van ser més de 12.500 les activitats desenvolupades gràcies a les partides per a obra social que gestiona la xarxa d’oficines, amb una inversió de 44,5 milions d’euros.

Al llarg del 2017 es van promoure prop de 50.000 iniciatives socials,
de les que es van beneficiar més de 11 milions de persones

obra-social-marzo-1

Augment del pressupost el 2018

Amb el lema “Canviem presents, construïm futurs”, la Fundació Bancària “La Caixa”, el director general de la qual és Jaume Giró, ha arribat a l’equador del seu Pla Estratègic 2016-2019. De cara al 2018, l’entitat incrementarà el seu pressupost fins als 520 milions d’euros, i mantindrà el focus en els programes socials amb vocació transformadora, prioritzant línies d’actuació que cobreixin les necessitats bàsiques dels col·lectius més vulnerables i promoguin la igualtat d’oportunitats. Aquests projectes concentren el 60% del pressupost.

obra-social-marzo-2

Divulgació cultural i científica

Així mateix, durant els dos pròxims anys es continuaran consolidant el bagatge i el reconeixement aconseguit en divulgació cultural i científica. L’objectiu és mantenir els nivells d’excel·lència aconseguits als centres CaixaForum, CosmoCaixa i a les exposicions itinerants, gràcies a mostres de producció pròpia i a les aliances estratègiques amb institucions culturals internacionals de referència, com el Museu del Prado, el British Museum, el Louvre, el Museu Thyssen-Bornemisza o la Col·lecció d’Art Contemporani de “la Caixa”.

L’entitat també mantindrà la seva decidida aposta per la investigació mèdica i la formació d’excel·lència, una àrea que va comptar amb una inversió de més de 60 milions d’euros l’any 2017 i que preveu arribar als 90 milions de pressupost el 2019. Ja que molts dels grans reptes científics del moment estan vinculats a la salut, la investigació en aquest àmbit està sent un dels eixos principals d’activitat, amb especial incidència en les malalties cardiovasculars, les malalties infeccioses, la neurociència i l’oncologia. Aquest any s’han concedit, a més, més de 200 beques de ”la Caixa” per a estudis de postgrau i doctorat.

obra-social-marzo3

CaixaProinfancia

Al llarg del 2017, la Fundació Bancària La Caixa va atendre més de 60.000 nens en situació de vulnerabilitat gràcies al programa de superació de la pobresa CaixaProinfancia; va facilitar 32.000 llocs de treball a persones en risc d’exclusió social a través d’Incorpora; va aconseguir la participació de 820.000 persones grans al seu programa d’envelliment actiu; va posar a disposició dels ciutadans amb més dificultats per accedir a un habitatge un parc de 33.000 pisos socials; va prestar assistència a més de 23.000 persones amb malalties avançades, i va mobilitzar més de 16.000 voluntaris que van facilitar la posada en marxa d’aquestes iniciatives.

obra-social-marzo5

El tancament del 2017

Coincidint amb el final de l’any, la Fundació Bancària ”la Caixa” va posar en marxa una campanya de comunicació en què ressalta el seu compromís amb el desenvolupament de totes les comunitats, així com amb qualsevol ciutat o poble on una persona que ho necessiti. La campanya, que va tenir presència en premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals, realitza un recorregut per emplaçaments emblemàtics com la basílica de Nuestra Señora del Pilar de Saragossa, la Ría de Bilbao, la plaça de l’Obradoiro de Santiago, la Sagrada Família de Barcelona, la Puerta de Alcalá de Madrid, la Torre del Oro de Sevilla o la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, entre altres.

obra-social-marzo6

Colaborar con la Obra Social ”la Caixa”

La Fundació Bancària ”la Caixa” va voler donar protagonisme a algunes de les persones i organitzacions que van participat durant el 2017 en les prop de 50.000 activitats impulsades per l’entitat. En la campanya apareixen el menjador social San Blas, la Fundación Rey Ardid, Gazteleku, el Casal d’Avis d’Irala, l’Hospital San Juan de Dios de Santurtzi, l’Associació Gallega de Cooperatives Agroalimentàries, la Fundació Talita, Save the Children, la Fundació Mornese, l’Associació DisCamino o la Fundació Carmen Pardo Valcarce, en representació dels centenars d’entitats que col·laboren amb l’Obra Social ”la Caixa”.

La teva privacitat és important per a nosaltres

CaixaBank utilitza galetes pròpies i de tercers per analitzar les teves dades de navegació amb fins estratègics, de personalització (p. ex., idioma) i publicitaris i per mostrar-te publicitat personalitzada mitjançant un perfil elaborat segons les teves dades de navegació. Prem aquí per obtenir més informació o per configurar-ne o rebutjar-ne. Per acceptar totes les galetes, prem el botó “Accepta i continua navegant”.

Acceptar i continuar navegant
Avis de cookies